Välkommen till min nya blogg!

Jag är en kille på 19 år som på senare tid har utvecklat ett intresse för aktier och finansmarknaden. En av mina största förebilder är Warren Buffet och jag försöker i många av mina ageranden efterlikna hans placeringsfilosofi. Det innebär alltså att jag bara investerar i bolag som bedriver verksamheter som jag förstår och att de är stabila, dvs lönsamma med starka balansräkningar och goda förutsättningar. Vilda spekulationer och korta positioner är alltså inget för mig.

Jag har som långsiktigt mål att genom aktieplaceringar spara ihop till en miljon fram till den dagen då jag fyller 30. Detta ska ske genom placeringar i stabila bolag, regelbundet sparande och med hjälp av den magiska ränta på ränta- effekten.

I min blogg kan du också läsa om mina tankar kring finansmarknaden och dess aktörer och jag kommer att dela med mig av mina aktieanalyser, film-och boktips och åsikter om människor inom finansvärlden som jag beundrar och föraktar.

Med de orden så hälsar jag er återigen välkomna till min blogg och jag hoppas att ni kommer att uppskatta en 19-årings tankar om finansmarknaden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0