Min placeringsfilosofi

Jag vill inleda mitt första riktiga inlägg på den här bloggen med att säga att jag är en fundamentalist- ända in i benmärgen. Jag har aldrig sysslat med teknisk analys och jag vet inte om jag någonsin kommer att göra det. Jag gillar enkla, sunda värderingsprinciper framför komplexa, matematiska modeller. Jag gillar att räkna ut nyckeltal, sätta mig in företagens affärsidéer och verksamheter snarare än att studera trenbrott i aktiekurserna. Med andra ord- sunt förnuft och enkla värderingsprinciper.

Varav denna enkla anledning har Warren Buffet kommit att bli en av mina största förebilder. Jag tycker att de flesta av hans regler är utmärkta och den filosofin han förespråkar passar väl in på min egen personlighet, vilket många investerare påpekar som viktigt. Med andra ord är jag ingen person som är villig att ta stora risker utan jag är nöjd  om jag över tid kan få en stadig avkastning genom att investera i stabila bolag och låta ränta på ränta- effekten sköta resten, istället för att försöka pricka in möjliga kursraketer.

Med det sagt så vill jag ändå påpeka att jag försöker sätta en mer personlig prägel över min placerings filosofi istället för att följa buffets regler till punkt och pricka, trots att han kommer att vara den största ledstjärnan för mina investeringar. Jag vill utveckla en stil som passar mig perfekt och som utmärker mig som investerare, vilket jag hoppas kommer att ske under den tid jag skirver denna blogg. Låt resan börja.

Kommentarer
Postat av: 4020

Välkommen!

Alltid kul med fler blogg om värdeinvestering och Warren Bufffett!



Mvh

4020



2011-06-20 @ 19:06:50
URL: http://4020.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0